2 - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Elise Lemm - WaarBenJij.nu 2 - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Elise Lemm - WaarBenJij.nu

2

Blijf op de hoogte en volg Elise

09 Januari 2014 | Ghana, Kumasi

Hallo nederlanders:)

Ik zit nu in een internet cafe en heb dus nog precies 50 minuten en 48 seconden om dit mailtje te sturen. Hopelijk krijgen jullie dus volgende week wel echt winter weer, want dan kan ik telepatisch contact houden als ik hier smelt van de hitte. Ik begin er wel steeds meer gewent aan te raken. Ook lukt het me steeds beter om hier met het openbaar vervoer te reizen. Overal waar je heen gaat, ga je met een taxi of en trotro (dat is een oud en krakkemikkig busje dat een stuk goedkoper is dan de gewone taxi). Oke

Ik begin ook steeds meer gewend te raken aan het hete eten. sommige dingen vallen wel mee, maar andere daarvan vliegt mn bek in de fik. hopelijk word ik er dan eindelijk een keer immuun voor. ik moet bekennen dat ik nog geen lokaal eten van een of ander tentje heb geprobeerd, maar mn buik is nu al van streek, dus wanneer deze weer oke is, ga ik dat proberen.
oke wat ik tot nu toe heb gedaan sinds zondag:
maandag kregen we (tokomo, dat meisje uit japan en ik) onze introductie in Kumasi. we gingen naar 'het centrum' Adum met een taxi en daar hebben ze ons de belangrijkste plekken laten zien, zoals het internetcafe en de supermarkt. na de introductie zijn we weer gewoon naar onze gastfamilie gegaan. dat gebeurd elke keer als we klaar zijn met werk. en dan lig ik een beetje te lezen en te schrijven op mijn bed totdat het tijd is om te gaan slapen (meestal slaap ik dus ook al voor tien uur:O:O:O) op zich is dat nogal saai

het werk is wel wat ik ervan verwacht had. eergister was de eerste echte werkdag, we zijn naar een arme wijk (bijna alle wijken zijn best arm) gegaan en daar hebben we gezondheidschecks gehouden zoals: bmi vetpercentage hepatitis b suikerspiegel in het bloed en de bloeddruk. toen ik hoorde dat we dus ook mensen op hepb en de suikerwaarde moesten testen vond ik het wel een beetje eng, want je moet mensen dan echt prikken, maar ze zeiden allemaal dat het wel goed zou komen. die dag heb ik van alle mensen hun bmi uitgerekend, dus dat was op zich best een beetje saai, maar wel oke.
gister zijn we naar een soort klein ziekenhuisje geweest en daar hebben we de administratie gedaan van het vaccineren van baby's. ook een beetje saai, maar ik kon wel kijken hoe die baby' s hun vaccins kregen en dat was wel koel. ook is het fijn om te weten dat je de mensen er wel echt mee helpt, aangezien het heel druk was en we dus heel veel werk uit handen van de arts daar hebben genomen.
vandaag was wel een stuk spectaculairder. we waren naar dezelfde plek gegaan waar we dinsdag ook heen waren gegaan en we hebben dezelfde checks uitgevoerd maar dit keer was ik degene die iedereen moest controleren op hepb en hun suikergehalte! de eerste keer was heel erg onwennig en raar want ik moest iedereen dus ook in hun vinger prikken en aangeizen ik dat ook niet echt een fijne ervaring vindt, was het best lastig om dit bij de mensen goed te doen. na een tijdje ging het best wel aardig en begon ik er best handig in te worden. ik voelde me al een heel klein beetje als een dokter:)
ik zie wel steeds meer van het land en van de stad waar ik in zit, omdat ik steeds vaker met de andere vrijwilligers dingen doe. we hebben zelfs afgesproken om van t weekend naar capecoast te gaan (een plaats aan de kust) aangezien we in het weekend vrij zijn. tomoko gaat morgen ook weg, dus als ik terug kom van capecoast is er hopelijk een andere vrijwilliger die hopelijk wel beter engels, of misschien nederlands kan. mijn engels wordt ook steeds beter. en ik ben op zich best verstaanbaar voor iedereen dus dat is prima. o omg mijn beeldscherm flipt:o
Hopelijk heb ik jullie iets meer op de hoogte gebracht zo, aangezien ik niet weet wanneer ik weer internet zal hebben, hopelijk wel snel.


Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel liefs elise!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 11 Januari 2014 - 14:09

    Yvonne:

    Hoi Elise,

    Heel knap hoor dat je dit allemaal doet. Ik zal je reisverslagen proberen bij te houden.
    Heel veel succes!

    Groetjes Yvonne

  • 20 Januari 2014 - 15:24

    Erna:

    Hallo Elise.

    Erg leuk om jouw reisverslagen te lezen. Nog heel veel suc6 daar. Liefs Erna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Ghana

Vrijwilligerswerk in Ghana

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2014

Over de helft 2

07 Februari 2014

over de helft

16 Januari 2014

tweede week

09 Januari 2014

2

05 Januari 2014

De eerste paar dagen
Elise

Actief sinds 05 Dec. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 3630

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 01 Maart 2014

Ghana

Landen bezocht: