De eerste paar dagen - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Elise Lemm - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Elise Lemm - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

05 Januari 2014 | Ghana, Kumasi

Hoi allemaal,

Ik kan het nog steeds niet echt geloven dat ik al in ghana zit, maar de hitte herinnert me er wel elke keer weer weer aan. zooo wat is het hier heet! Het is een erg klamme hitte. Gelukkig zijn de mensen hier wel heel erg aardig en heb ik een ventilator in het huis. Ik mocht even op de laptop bij mijn gastgezin. Ik zit nu dus in Kumasi. Eergister kwam ik aan op het vliegveld in Accra, de hoofdstad. Vanaf daar werd ik naar een hotelletje gebracht, zodat ik 's ochtends met de bus naar Kumasi kon en naar mijn gastgezin werd gebracht. Morgen krijg ik van Projects abroad een introductie in de stad en waar ik ga werken. Het is vandaag zondag dus dan wordt er niks gedaan, behalve naar de kerk. Dat is ook waar mijn gastgezin nu is. Hopelijk leiden ze me wel nog een beetje rond in de omgeving, want ik heb alleen nog maar het huis en een pub gezien. Jaja, ik heb mijn eerste biertje in Ghana ook al op. Naja, een biertje was het niet. Hier zijn flessen bier van 0,6 liter normaal. 2 biertjes in 1,5 uur tijd is in Nederland niet veel, maar hier gaat dat dus een stuk sneller. Ook heb ik een soort kebab in die pub gegeten, ze vertelden me in ieder geval dat het een soort kebab is. Het was gekruid vlees op een stokje. Het was alleen iets te gekruid voor mijn smaak. Die 0,6 liter heb ik wel nodig gehad om mijn mond weer enigszins te blussen. Verder is het eten hier prima. Ik ga hier echt niet omkomen van de honger. Ze geven me elke keer zo veel dat ze wel moeten denken dat ik helemaal uitgehongerd ben.
Wat voor mij echt een beetje raar is, is dat ze hier uit zakjes drinken. Flesjes zijn duurder dus drinkt iedereen hier uit zakjes. Ik denk dat ik daar maar aan moet wennen, aangezien de koelkast er mee vol ligt en de flesjes moeilijker te krijgen en te vullen zijn.
Ik vergeet natuurlijk honderdduizend dingen, maar ik hoop dat ik jullie zo genoeg op de hoogte heb gebracht
Heel veel liefs!!

  • 05 Januari 2014 - 13:10

    Marsha:

    Hee Elise!

    Leuk om een verslagje van je te lezen! Fijn dat je het al naar je zin hebt!
    Ben benieuwd naar je volgende verslag!

    Liefs Marsha en Brigitte

  • 05 Januari 2014 - 15:38

    Mam:

    Hoi mop, fijn om wat van je te horen. Ik had ook al een berichtje gedaan naar je mail-adres.
    Ik hoop dat je dat ontvangen hebt, dit was de eerste keer dat ik dat gedaan hebt vanaf de mobiel.
    Kan niet wachten tot je volgende bericht.
    Veel liefs van ons allemaal!! Xxxxx

  • 05 Januari 2014 - 18:28

    Erna Wanders:

    Hallo Elise,

    Leuk om te lezen over de eerste in Ghana. Ik hoop dat je een leuke tijd tegemoet gaat

    Vind het leuk om je te blijven volgen.

    Veel plezier. Groetjes Erna.

  • 05 Januari 2014 - 22:21

    Annie:

    hoi Elise.
    super gaaf. dat we zo mee kunnen genieten. van jou avontuur ,in Ghana,reuze spannend ,hoop dat je er van geniet ,en dat ,we nog veel positieve berichtjes van je krijgen. dikke knuffel uit zevenaarXXX

  • 18 Januari 2014 - 22:18

    Annie Oortveld:

    Hoi Elise,
    Ik heb je verslag gelezen wat leuk, lijkt me een geweldige ervaring.
    Ik blijf op de hoogte ook via jouw vader en moeder.
    Groetjes Annie uit lobith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Ghana

Vrijwilligerswerk in Ghana

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2014

Over de helft 2

07 Februari 2014

over de helft

16 Januari 2014

tweede week

09 Januari 2014

2

05 Januari 2014

De eerste paar dagen
Elise

Actief sinds 05 Dec. 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 3622

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 01 Maart 2014

Ghana

Landen bezocht: